İmplant Nedir?

İmplant, kaybedilen dokuların yerine yerleştirilen ve bu dokuların görevini yapan yapay malzemedir. Ağız içinde kaybedilen dişlerin köklerinin yerine yerleştirilen titanyum vidalara dental implantlar denir. Dişler bu yeni kökler üzerine sabitlenir. Dental implantlar kaybedilen dişlerin yerini aldığından hastaların yeme, içme, konuşma ve gülme gibi estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlarını karşılamaya yardımcı olurlar. İmplantlar günümüzde diş eksikliğinin tamamlanmasında kullanılan en güvenli tedavi şeklidir.

İmplant tedavileri ile tek bir dişin veya çenedeki bütün dişlerin tamamlanması mümkündür. Yapılan çalışmalar ve pratik tecrübeler implantı destekleyecek yeterli yoğunlukta, sağlıklı çene kemiği ve dişeti varlığında implantların en iyi şekilde amaca hizmet ettiğini göstermiştir.

Kimlere Uygulanabilir?

İmplantlar genel sağlık durumu iyi olan her yaştaki hastaya uygulanabilirler. Yanlızca gençlerde kemik büyüme ve gelişiminin tamamlandığı 18 yaşına kadar beklemek gereklidir. Tek diş implantları bir dişini kaybetmiş ve sağlam dişlerini kestirmek istemeyen genellikle genç hastalar için ideal bir tedavi şeklidir. Daha yaşlı hastalarda ise dişlerin tamamı veya büyük çoğunluğu kaybedilmiş olduğundan çoklu implantlar kullanılarak hastaların hareketli protez (damak) kullanımına geçmeleri önlenebilir. Böylece dişsiz hastalarda da implantlarla desteklenen daha tutucu protezler ya da tamamen sabit yapıştırılan köprüler kullanma şansı yaratılmış olur.

Uygulama Aşamaları

Öncelikle hastanın, implant tedavisi planlanan bölgesinde yeterli kemik varlığı klinik ve radyografik olarak değerlendirilir.Genel olarak implantlar muayenehane koşullarında ve lokal anestezi altında uygulanmaktadır. İşlem yapılacak bölgeye lokal anestezi uygulanarak uygun çapta ve boydaki implant çene kemiği içerisine cerrahi olarak yerleştirilir. İşlem sonrası diş eti dikilerek implantın üzeri kapatılır. İmplantın kemikle ideal bir bağlantı sağlayabilmesi için kemik yapısına bağlı olarak yaklaşık 2-6 ay arası bir süre beklenir.

Zamanı geldiğinde implantın üzeri açılarak, bu bölgedeki dişetini hazırlamak amacıyla implantın üzerine iyileşme vidası yerleştirilir. Yaklaşık 1 hafta kadar beklenip ölçüler alınır. Laboratuvarda protezler hazırlanarak implantların üzerine sabitlenir.

İşlem sırasında ve sonrasında oluşabilecek rahatsızlıklar

İmplantın cerrahi olarak uygulanımı sırasında, uygulanacak bölgeye lokal anestezi yapıldığından, hasta işlemler sırasında rahatsızlık hissetmez. İşlemden sonra oluşabilecek rahatsızlık basit bir diş çekimini takiben gözlenen hafif ağrı ve şişlik benzeri tarzdadır. İşlemi takibeden 1-2 günlük sürede alınacak ağrı kesici tabletler olası rahatsızlıkları gidermede yeterlidir.