Ortodontik Tedaviyle İlgili Uyarılar

Ortodontik tedavi sırasında verilen ağız içi ve ağız dışı apareyler, ağız içi lastikler belirtilen süreler içinde ve düzenli olarak kullanılmalıdır. Aksi takdirde arzu edilen sonuca ulaşılması mümkün olmayacaktır..

Tedavi süresince ağız hijyenine maksimum özen gösterilmelidir. Yeterli temizlik yapılmadığı takdirde dişlerde çürük oluşumuna ve dişeti problemlerine davetiye çıkarılmaktadır. Özellikle sabit tedavide iyi temizlik yapılmazsa braket ve tellerin etrafında kalıcı beyaz lekeler oluşmaktadır.
Randevulara düzenli olarak gelinmelidir.

Sabit tedavi sırasında yiyecek ve içeceklerle ilgili yasaklamalara uyulmalıdır. Asitli içecekler, sakız, lokum tarzı yapışkanlı yiyeceklerin tüketilmesi sakıncalıdır. Sert yiyeceklerden kaçınılmalı,çekirdekli yiyeceklerin (meyveler,zeytin gibi) çekirdekleri dışarıda çıkarılıp yenmelidir. Sandviç, elma gibi gıdalar küçük parçalar halinde tüketilmeli, direkt ön dişlerle ısırılmamalıdır.

Braketlerin uygulanmasından sonra birkaç gün dişlerde hassasiyet oluşabilir. Ayrıca yanak içinde ufak rahatsızlıklar oluşabilir. Bunlar ortalama bir hafta içerisinde geçecektir.Dişlerdeki hassasiyet dişe verilen hareketten kaynaklanmaktadır. Ağrıkesici kullanılabilir. Dudak içindeki oluşabilecek rahatsızlıkların giderilmesinde de ortodontistin verdiği mum anlatıldığı şekilde kullanılabilir.

Şurası bir gerçektir ki ortodontik tedavi, hastanın ve ortodontistin birlikte gerçekleştirdiği bir ekip işidir. Kurallara uyulmaması istenilen sonuca ulaşılmasını zorlaştıracak veya engelleyecektir.